Nya äventyr

Nu har vi varit ute på flera äventyr sedan sist. I torsdags var vi med på våran allra första clear round. Magne var väldigt slö och lyfte väl inte mer än nödvändigt på fötterna, inte heller hade han särskilt bråttom runt banan, men det gick lugnt och stadigt och han vägrade inte en enda gång utan bjöd ändå hyfsat mot hindren, så jag är väldigt nöjd. Denna gången valde jag att hoppa 60 cm, men det är nog lite för lågt för han blir väldigt oengagerad när han inte behöver ta i för att ta sig över, så nästa gång höjer vi nog ribban till 70 cm. Vi kom iallafall hem med en fin rosett :)

 

 

Igår gick sista omgången av div. III av stapeln. Efter mycket strul med skadade hästar, förvirrade arrangörer och trasiga transporter så hade vi iaf fått ihop ett fullt lag. Det var en fruktansvärt snål och rent av riktigt dålig domare, och över lag fick alla väldigt dåligt betalt för sina ritter, så jag och Magne slutade på drygt 57 %. Men jag är väldigt nöjd med honom, han var lite trött men gjorde ändå det jag bad honom om, även om han inte riktigt orkade hålla ihop formen hela tiden, och han skötte sig exemplariskt. Laget slutade på en delad 3:e placering så det var ju ändå ganska bra. Ett exempel på domarens något konstiga bedömning kan ni se nedan, efter sista galoppen (höger) så ska det vara övergång till arbetstrav vid A, där fick jag en 4:a med kommentaren "sen övergång". Sista halvvolten innan uppridning på medellinjen blev en 5:a med kommentaren "öppen i formen och något öt". Jag kan väl inte riktigt säga att jag håller med henne... På det allmänna intrycket står det även "prydlig sits" och så en 5:a...

 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

"Domar'n dömer som han vill..." osv. Jag tycker det såg fint ut, även om han var lite trött på sina ställen.

2010-10-11 @ 12:06:10
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: charlotte

Kan förstå att du inte riktigt håller med hennes kommentarer om galoppen det va ju precis på rätt ställe o absolut inte något sen, o han va verkligen inget öt på volten, undrar vad hon grundade det på??? men en tröst att alla blev lika bedömna med kassa poäng hoppas jag

:0)

2010-10-11 @ 12:06:29
URL: http://cheenell.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack. De hade blivit ännu mer underbara om jag haft en ordentlig kamera ;) Men det var verkligen en vacker morgon!

2010-10-12 @ 18:09:22
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gud vad fina ni är =)

2010-10-20 @ 08:38:10
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0