Välbehövlig vila

Magne har fått en välbehövlig viloperiod. Jag kände på sista tävlingen att han hade tappat gnistan lite, jag hade ju kännt det även på hemmaplan innan men när vi väl kommer ut så brukar han tända till, men han visade väldigt tydligt att han var trött i både kropp och sinne så jag beslutade att avboka kommande tävlingar och ge honom ett par veckors vila. Vi har varit ute på lite mysiga skogsturer men mestadels har han bara fått gå i hagen och skrota. Han har fått en ny hagkompis som han bråkar och busar en hel del med, så han rör på sig ganska mycket i alla fall.


Här är vi ute på en mysig skogstur i vackra Gräfsnäs


Nu i veckan tänkte jag att jag skulle börja sätta igång honom igen och se om vilan har gjort någon nytta. Innan har han alltid gått väldigt mycket bättre efter att ha fått vila en period, jag tror att han behöver tid att smälta och ta in saker han lärt sig innan det sitter ordentligt. Jag har anmält oss till Alingsås Ryttarsällskaps Klubbmästerskap den 5 november, så jag hoppas att han känns pigg och fräsch nu så vi kan börja ladda inför det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0