Träning, nya skor & ny frisyr

I måndags var det träning för Peter igen. Magne var fantastiskt stark och låg på väldigt mycket, så vi började med mycket övergångar för att få honom att lyssna lite bättre. Efter det blev det slipning på skänkelvikning i skritt och trav, han gör det riktigt bra i skritt nu, men i traven har han fortfarande lite bråttom, så vi la in skrittövergångar mitt i skänkelvikningen och till slut blev det lite bättre takt och tempo. Efter det övergick vi till att träna skänkelvikning i galopp (!), det tyckte Herr Gul var väldigt jobbigt! Men han kämpade på och efter ett tag fattade han iaf vad det gick ut på, men det krävs väldigt mycket mer träning innan det blir något bra av det. Vi började även med lite 10-meters volter i galopp, även det tyckte han var lite väl jobbigt, men i vänster varv gick det hyfsat iaf. Över lag är jag nöjd med honom, trots att jag hade blåsor i händerna och träningsvärk i armarna...

Igår kom hovslagaren på besök och Magne fick "nya" fina fötter. Fick även veta att min hovslagare ska lägga av vilket är jätte tråkigt då jag är så nöjd med henne! Det är verkligen inte lätt att hitta en ny hovslagare som man dels är nöjd med och som dels tar emot nya kunder, alla har ju redan fullt. Men jag fick iaf ett nummer till en kille som hon rekommenderar och hon skulle prata väl med honom så jag hoppas att det blir bra.

Idag ska äntligen den tjocka pälsen klippas av! Jag tror att han kommer uppskatta det eftersom han börjar bli väldigt svettig i sin tjocka kostym nu. Jag har inte ritkigt kommit fram till hur jag ska klippa honom bara, om det blir en helklippning eller om jag ska hålla mig till en filtklippning eller spårklippning... får klura på detta under dagen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hade svårt att bestämma hur jag skulle klippa Atari med men vart spårklippning dvs remsa på halsen och sen magen men inget på bakbenen. Men verkar som jag borde klippa hela halsen.

Hoppas att du kommer fram till hur du skall klippa.

/Linda (Jaffa83 på buke)

2010-09-29 @ 13:00:23
URL: http://atari.hovar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0