Köpe och köpe, jag hör aldrig annat


Igår investerade jag i en ny hoppsadel. Det kom hem en tjej (sadelprovare) som hade med sig ett 10-tal sadlar som vi provade, varav en Santa Cruz Celine som jag nästan hade bestämt mig för innan jag ens testat. Vi kom fram till att tre stycken låg riktigt bra på honom, det var Celinen, en Prestige och en Knights. Jag provred alla tre och kom fram till att Celinen faktiskt var den jag tyckte sämst om, även om den var helt ok. Så efter lite övervägande blev det en Knights, tyvärr "fel" färg så nu får jag ju köpa nya tillbehör också, men det får det väl vara värt!

Nu har vi fått ihop ett lag till dressyrallsvenskan Div. II, den 15 april går första starten av stapeln, ska bli kul att rida i lag igen! Jag hade ju ändå tänkt att tävla på de tävlingar som ingår i divisionen så det blir ingen ändring i planeringen, men det är en extra sporre när man vet att man inte bara rider för sig själv.

Nu ska jag bege mig iväg och köpa svarta tillbehör till min nya sadel, behöver sadelgjord, stigläder, stigbyglar och det vore ju inte fel att komplettera med nya skydd och schabrak i matchande färg, får väl se vad plånboken tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0