Jag har en plan

Nu har jag äntligen lagt upp en träningsdagbok, ända fram till juli! I korthet så består den av två dressyrpass, två hoppass och en dag med uteritt/tömkörning/markarbete varje vecka. Jag tränar för dressyrtränare varannan vecka och för hopptränare varannan vecka, sen får han även två vilodagar. Jag hoppas att detta är ett bra upplägg, jag tror att det är viktigt att variera träningen mycket då han lätt tröttnar på att göra samma sak, plus att han verkligen behöver stärka galoppen och bli smidigare så hoppningen är nog viktig att få in. Vi skulle börjat träningen för säsongen i fredags, men jag lyckades dra på mig en förkylningen så vi kör igång på allvar nu i veckan. Jag har även lite små planer på att köra in honom på nytt, ska börja med att tömköra och dra lite linor och slanor mm så får vi se hur han reagerar, det hade varit väldigt kul att kunna köra honom, men vi får väl se om det hinns med i år, annars siktar vi på Allround på NM nästa år :)

Kommentarer
Postat av: Pia Haugsnes

Hej !!



Det låter jätte spännande och jag följer dig gärna på vägen ...

Kanske kan vi få lite tips och idéer på vägen.



Lycka till !!

2012-01-30 @ 12:58:35
Postat av: Viktoria

Hej! vilken otroligt fin häst du har! En liten fråga bara, heter han Magne och har han några föl? En häst som jag tränar har en pappa vid namn Magne och det ser ut som han :)

2012-02-01 @ 11:35:47
URL: http://viiickyy.blogg.se/
Postat av: Viktoria

sv; Han heter Björkhems Åskar, började rida honom i somras då han kom till stallet precis bredvid mitt hus! Innan har han gått på turridning i skogen, traska runt på ett led. Han hade aldrig sett bilar innan han kom hit, så jag fick hålla i mig hårt ;)

2012-02-01 @ 16:59:19
URL: http://viiickyy.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Gud vad roligt att höra att han har så bra stam! Vi ska börja träna honom för att bygga lite muskler. Han har för tillfället väldigt svårt i dressyren då musklerna inte sitter där dem ska, bara att gå på en volt kan vara väldigt ansträngande för honom. Men med lite träning kommer lill grabben gå långt! :)

2012-02-01 @ 18:45:06
URL: http://viiickyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0